CRM مدیریت رضایت مشتری

آموزش و پیاده سازی سیستم مدیریت رضایت مشتری یا CRM در سازمانها و شرکتها

CRM مدیریت رضایت مشتری

آموزش و پیاده سازی سیستم مدیریت رضایت مشتری یا CRM در سازمانها و شرکتها

نکاتی کوتاه از تجربه ۴ سال رشد دیدار!

دیدار چکیده تجربیات من بعد از ۱۵ سال فعالیت در حوزه‌های متفاوت بود،‌ تجربه مشاوره‌های مختلف،‌ شکست زیاد،‌ مواجه شدن با داده‌های مختلف،‌ تجربه اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و فروش برای صدها شرکت، تجربه مشاوره برندهای مطرحی مثل دیجی کالا، تخفیفان، همه و همه کمک کردند که در این ۴ سال با حداقل امکانات، بزرگترین برند CRM ایرانی را بسازیم. در این مقاله کوتاه به برخی از تجربیاتم اشاره می‌کنم، امیدوارم کاربردی و جذاب باشد.

 مدل نگاه به کسب و کار

ما در دیدار محصول را فقط نرم‌افزار نمی‌دانستیم، محصول ما تجربه‌ای بود که از نقطه ارتباط اولیه شخص با دیدار آغاز می‌شد و تا موفق شدن آن ادامه داشت؛ یعنی بخش مارکتینگ، فروش،‌ پشتیبانی و … همه و همه بخشی از محصول اصلی ما بودند.

 اعداد برایمان مهم،‌ مهم و مهم بود.

به  قول آقای دراکر هر چیزی که  قابل اندازه گیری باشد، قابل بهبود است. از روز اولِ دیدار هر عددی ثبت شده است و بر اساس همین اعداد، مسیر طراحی می‌شود،. در روزهای اول در فایل‌های اکسل،‌ بعدتر در نرم‌افزارهای خودمان و بعدتر استفاده از powerBI برای تحلیل داده‌ها،‌ هم اکنون در دیدار بیش از ۲۰۰۰ داشبورد مدیریتی از عملکرد بخش‌های مختلف داریم.

   

محتوا واقعا پادشاه است!

ما در دیدار از روز اول نگاه ویژه‌ای به محتوا و آموزش داشتیم. محتوا به نظر بهترین، اثربخش‌ترین و ارزان‌ترین مسیر بازاریابی است، فقط باید دقت کنید که گام به گام و مرحله به مرحله ساخته می‌شود.

اصلی‌ترین ابزار رقابت ما با رقبا در توانمند کردن مشتریان‌مان از طریق آموزش بود.

 تفکر کارخانه

ما هر چیز را در دیدار یک کارخانه می‌بینیم، با این تعریف:

 ورودی در مراحلی با انجام شدن مجموعه فعالیت‌هایی به خروجی تبدیل می‌شود!‌

  • کارخانه تولید فرصت
  • کارخانه تولید مشتری
  • کارخانه تولید محتوا
  • کارخانه تولید مشتری راضی

 این نوع نگاه به ما کمک کرد که هر بخش دیدار را با سرعت زیادی توسعه دهیم.

 ما از مشتریانمان حقوق می‌گیریم

هر مشتری جدید که به دیدار افزوده می‌شود زنگی نواخته می‌شود که تک تک بچه‌های شرکت بدانند که برکتی به مجموعه دیدار افزوده شده است. نگاه همه بچه‌های دیدار به مشتری همین است و این نوع دیدگاه کمک می‌کند در بخش های مختلف در ارتباط با مشتری بهترین خودشان را ارائه دهند.

 ماموریت سازمان را شفاف و روشن کردیم

ما در مجموعه دیدار ماموریت خودمان را برای تک تک بچه‌های شرکت روشن کردیم. ماموریت ما «افزایش فروش» است، یعنی فروشنده‌ی ما می‌داند که نباید محصول را به کسی بفروشد که این ماموریت برایش محقق نشود. کارمند آموزش ما می‌داند که اگر آموزشش این ماموریت را برای مشتری رقم نزند، درست پیش نرفته است. تیم محصول ما ویژگی‌هایی را اولویت قرار می‌دهند که به این ماموریت کمک کند.

 به زودی من در وبینار 3x  قرار است در ۶ ساعت تجربیات این ۴ سال را با جزییات بیشتر و عملی‌تر در اختیار شما قرار دهم. اگر علاقمند هستید برای مطلع شدن از زمان وبینار، شماره موبایلتان را از طریق لینک زیر برای ما ارسال کنید:

لینک پرس لاین


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد