CRM مدیریت رضایت مشتری

آموزش و پیاده سازی سیستم مدیریت رضایت مشتری یا CRM در سازمانها و شرکتها

CRM مدیریت رضایت مشتری

آموزش و پیاده سازی سیستم مدیریت رضایت مشتری یا CRM در سازمانها و شرکتها

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management) شامل فرایندهایی است که یک استارت‌آپ به کار می‌گیرد. هدف آن ارتباط با مشتریان و پاسخ به نیازها و درخواست‌های آن‌ها به بهترین شکل ممکن است. یک CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری موفق، کسب‌وکار را از دید مشتری می‌بیند و در برنامه‌ریزی خود تجربه مشتری را به طور ویژه در نظر می‌گیرد. نگاه از دید مشتری به شما کمک می‌کند تا شکاف‌ها و فرصت‌های موجود در کسب‌وکارتان را مشاهده کنید و استراتژی و فرآیند‌های مفیدتری در نظر بگیرید.

امروزه CRM را به یک نر‌م‌افزار خلاصه می‌کنند تا استارت‌آپ‌ها، بیشتر بر روی فعالیت‌ها و روابط مرتبط با مشتریان، خریداران و همکاران خود تمرکز کنند؛ اما این‌طور نیست. در واقع مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM، از لایه استراتژی آغاز می‌شود و  نرم‌افزار‌ها تنها ابزاری برای تسهیل در اجرای استراتژی‌ها هستند.

اهمیت CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری
 
ادامه مطلب ...