CRM مدیریت رضایت مشتری

آموزش و پیاده سازی سیستم مدیریت رضایت مشتری یا CRM در سازمانها و شرکتها

CRM مدیریت رضایت مشتری

آموزش و پیاده سازی سیستم مدیریت رضایت مشتری یا CRM در سازمانها و شرکتها

اثر فرار از ابهام چیست؟ خطای شناختی (۱) از لیست سوگیری‌های شناختی

قسمت (۱) از لیست سوگیری‌های شناختی (ویدیو) | اثر فرار از ابهام (Ambiguity Effect) یکی از خطاهای شناختی است که باعث می‌شود افراد در هنگام تصمیم‌گیری گزینه‌هایی را انتخاب کنند که امتحان خود را پس داده‌اند.  ادامه مطلب ...

سوگیری شناختی چیست؟ لیست ۲۶ خطای شناختی (به همراه توضیح ویدیویی)

لیست ۲۶ سوگیری شناختی (Cognitive Bias) با توضیح ویدیویی و مثال‌های جذابی از استفاده آنها در روند مذاکره و فروش و تاثیرگذاری روی تصمیم‌گیری مخاطبان.

  در این مقاله ابتدا با تعریف سوگیری شناختی (Cognitive Bias) آشنا می‌شوید. سپس ما قصد داریم با معرفی انواع خطاها و اشتباهات ذهنی به صورت کلی سازوکار و فرآیندهای ذهنی ناخودآگاه و نامحسوسی را که به صورت روزمره با آنها سروکار دارید به شما نشان دهیم. 

 
برای شروع و جهت به دست آوردن دیدگاهی جامع‌تر و مفصل‌تر ببینیم سوگیری شناختی چیست؟ نمونه‌ای از این رفتار را با هم بخوانیم و به تدریج انواع سوگیری شناختی را با هم بررسی کنیم.

 سوگیری شناختی چیست؟

ادامه مطلب ...

اثر هاله ای یا خطای هاله‌ ای چیست؟ خطای شناختی (۹) از لیست سوگیری‌های شناختی

خیلی از مشتریان ابتدا باید شما را بخرند و بعد محصولتان را! یک لبخند در برخورد اول، یک لباس خوشبو و مرتبط و طرز بیان درست در اولین دیدار، می‌تواند ورق را برگرداند و معامله‌ای ناموفق را به فروش قطعی تبدیل کند. سوگیری اثر هاله ای یا خطای هاله‌ ای (Halo effect) یکی از خطاهای ادراکی است که فرد درباره‌ی کلیت موضوع یا پدیده ای خیلی سریع قضاوت و نتیجه‌گیری می‌کند. در قسمت (۹) از لیست سوگیری‌های شناختی، به سوگیری اثر هاله ای یا خطای هاله‌ ای (Halo effect) می‌رسیم. 

با ما همراه باشید تا این خطای شناختی و کاربرد آن در فروش را یاد بگیرید. این سوگیری یکی از ۲۶ نمونه‌ای است که در کتاب سوگیری های شناختی دیدار، مفصل بررسی شده‌اند.  ادامه مطلب ...

ارتباط با مشتری Customer Relations چیست؟ (قسمت دوم)

در مقاله قبلی به معنی ارتباط با مشتری، کارکردها و اهمیت آن و تفاوت ارتباط با مشتری و خدمات مشتری پرداختیم. در این مقاله سعی داریم این مسئله را از جنبه‌های دیگری بررسی کنیم.

روابط مثبت با مشتری چیست؟

روابط مثبت با مشتری، روابط بلندمدت و سودمند متقابل بین مشتری و شرکت است. این روابط با ایجاد یک محیط پایدار از اعتماد ایجاد می شود که منجر به رشد مداوم مشتری و سازمان می شود.

روابط مثبت با مشتری شامل کیفیت ثابت آنچه کسب و کار ارائه می دهد و همچنین نحوه ارائه آن به مشتری است.

مزایای ارتباط مثبت با مشتری

  ادامه مطلب ...

ارتباط با مشتری Customer Relations چیست؟ (قسمت اول)

روابط با مشتری به روش هایی اشاره دارد که یک شرکت برای تعامل با مشتریان خود و بهبود تجربه مشتری استفاده می کند. این مورد شامل ارائه پاسخ به موانع کوتاه مدت و همچنین ایجاد فعالانه راه حل های بلندمدت است که برای آسان‌تر شدن کار مشتری طراحی شده است.


اهمیت روابط موثر با مصرف کننده

  ادامه مطلب ...