CRM مدیریت رضایت مشتری

آموزش و پیاده سازی سیستم مدیریت رضایت مشتری یا CRM در سازمانها و شرکتها

CRM مدیریت رضایت مشتری

آموزش و پیاده سازی سیستم مدیریت رضایت مشتری یا CRM در سازمانها و شرکتها

نکاتی کوتاه از تجربه ۴ سال رشد دیدار!

دیدار چکیده تجربیات من بعد از ۱۵ سال فعالیت در حوزه‌های متفاوت بود،‌ تجربه مشاوره‌های مختلف،‌ شکست زیاد،‌ مواجه شدن با داده‌های مختلف،‌ تجربه اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و فروش برای صدها شرکت، تجربه مشاوره برندهای مطرحی مثل دیجی کالا، تخفیفان، همه و همه کمک کردند که در این ۴ سال با حداقل امکانات، بزرگترین برند CRM ایرانی را بسازیم. در این مقاله کوتاه به برخی از تجربیاتم اشاره می‌کنم، امیدوارم کاربردی و جذاب باشد.

 مدل نگاه به کسب و کار

ما در دیدار محصول را فقط نرم‌افزار نمی‌دانستیم، محصول ما تجربه‌ای بود که از نقطه ارتباط اولیه شخص با دیدار آغاز می‌شد و تا موفق شدن آن ادامه داشت؛ یعنی بخش مارکتینگ، فروش،‌ پشتیبانی و … همه و همه بخشی از محصول اصلی ما بودند.

 اعداد برایمان مهم،‌ مهم و مهم بود.

به  قول آقای دراکر هر چیزی که  قابل اندازه گیری باشد، قابل بهبود است. از روز اولِ دیدار هر عددی ثبت شده است و بر اساس همین اعداد، مسیر طراحی می‌شود،. در روزهای اول در فایل‌های اکسل،‌ بعدتر در نرم‌افزارهای خودمان و بعدتر استفاده از powerBI برای تحلیل داده‌ها،‌ هم اکنون در دیدار بیش از ۲۰۰۰ داشبورد مدیریتی از عملکرد بخش‌های مختلف داریم.

   ادامه مطلب ...

آیا می‌خواهید لندینگ پیج بهتری داشته باشید؟

اگر کمی جست‌وجو کنید یا حتی مثل یکی از دوستان ما به‌جای گوگل به سراغ ChatGPT بروید، نکات، اصول و چک‌لیست طراحی لندینگ پیج تاثیرگذار و قانع‌کننده را پیدا می‌کنید؛ ولی امروز می‌خواهم در این یادداشت، ۵ نکته را بگویم که کمتر به آن اشاره و توجه می‌شود.
چون به آن‌ها اشاره نمی‌شود، به این معنا نیست که اهمیت ندارند! بلکه پیاده‌کردن آن‌ها نرخ تبدیل لندینگ را حسابی تکان می‌دهد.
اول از همه: ۱ درصد بزرگتر از ۹۹ درصد است!
۵ میلیارد آدم از اینترنت استفاده می‌کنند؛ ولی هیچ شرکتی ۵ میلیارد مشتری ندارد!
بله، همه تلاش می‌کنیم تعداد مشتریان خودمان را بالا ببریم؛ ولی تلاش برای رسیدن به همه در نهایت به هیچ ختم می‌شود.
 هرچیزی که می‌فروشید، زندگی مردم را راحت‌تر، مطلوب‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. شما می‌توانید خدمات بازاریابی، یک جفت کفش، رمان عاشقانه، کباب و حتی یک رژیم غذایی برای کاهش وزن بفروشید؛ در آخر، زندگی مشتری لذت‌بخش‌تر می‌شود.
پس بیاییم در تمام صفحه‌های فرود بنویسیم: ما زندگی شما را لذت‌بخش‌تر می‌کنیم!

با اینکه همه همین را می‌خواهند، کسی به این جمله توجه نمی‌کند و می‌رود سراغ صفحهٔ فرود بعدی!‌ شما فیلتری برای حذف ۹۹ درصد افراد نیاز دارید؛ در آخر ۱ درصدی بماند که شما برای آن‌ها فعالیت می‌کنید.
وقتی پیشنهادتان را برای همان ۱ درصد واضح و مشخص کنید، آن‌ها به پیشنهادتان نگاه می‌کنند و احساس می‌کنند که برای آن‌ها ساخته شده‌اید!
 
ادامه مطلب ...