اگر شما هم در برقراری ارتباط با مشتریانتان با مسائل زیر، دستبهگریبان هستید، خواندن این وبلاگ را به شما توصیه میشود:
- مشتریان در دفعه اول بهسادگی محصولات و خدمات شما را میخرند ولی بهندرت خریدشان را تکرار میکنند.
- مشتریانِ ارزشمند کسبوکارتان از اینکه خدماتی مشابه دیگران دریافت میکنند، ناراحت هستند.
- آمار دقیقی از تعداد پروندههای فروشِ جاری و احتمال موفقیت در هر مذاکره، در اختیار ندارید.
- مشتریان به خاطر سخت بودن مراحلِ خرید و دریافت خدمت، سازمان شما را ترک میکنند.
- معیارهای انتخاب نرمافزارهای CRM را نمیدانید و در تصمیمگیری بین چند گزینه، سردرگُم ماندهاید.
- کارکنان شما با اینکه آموزشهای مشتری مداری را دیدهاند، ولی به آن عمل نمیکنند.
- تجربه مشتریان در دفعات مختلفی که با شرکت در تعامل هستند، یکسان نیست و هر دفعه تغییر میکند.
- حجم انبوهی از سوابقِ مشتریان را طی سالها جمعآوری کردهاید ولی نمیتوانید از آن استفاده کنید.
- میزان رضایت مشتریان را اندازهگیری نمیکنید و سازوکاری برای انجام آن، طراحی نکردهاید.
- و…